fredag 27 april 2012

In i sagornas världar! Simlångdalens Vargaslätt!

En av de mest fantastiska naturmiljöer byggd av människan jag besökt är Vargaslätt inte så långt ifrån Halmstad. Detta är en privat park som inte inte går att besöka hur som helst. Jag kommer inte ihåg så mycket om dess historia men det är en helt fantastisk plats där det verkligen känns som man kliver in i sagornas värld. Dammen ser helt svart ut och träd och buskar runtomkring speglas vackert i vattnet! Här finns en fin bäck som rinner över ner genom skogen, en fin köksträdgård, tät barrskog, massa fina träd och det växer massor av rhododendron, azaleor och stora sjok av bambu.    










Otroligt växt och djurliv!



Med stekande sol en sommardag hade detta känts som Medelhavet!


Krispigt grön Katsura i maj och glödande med kakdoft i september!

Handgrävd damm om jag minns rätt!

Fin liten bro över till en liten ö i dammen








För att läsa lite mer ingående om denna platsen så hittade jag en uppsats
den finner ni här!

Bara fyra dagar kvar, snälla rösta i min undersökning i spalten här vid sidan om!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails