torsdag 5 november 2009

Uppgift kompositionsprinciper.

Måste bara säga att jag klarade min omtenta igår galant! Var en av två som hade bäst poäng. (bäst av dom sämsta...? Inte illa. haha)

Idag rivstartade en ny kurs i växtkomposition. Första uppgiften utdelad och man känner sig lite överväldigad av allt som ska göras. Vi ska göra två kompositionsprinciper, det ni!

Med en förenklad förklaring (så som jag uppfattat det hittills) ska vi skapa två rabatter med inspiration av två olika växtkompositörer. Den ena som alla skulle använda sig av är Gertrude Jekyll och den andra fick man välja, antingen Ulla Molin eller Piet Oudolf. Nu kan boken "Gertrude Jekyll's colour schemes for the flower garden" som jag köpte i England komma väl till pass!

Mitt val föll på "Den Hollänska vågen - Piet Oudolf" eftersom jag redan ägnat antal veckor åt Ulla Molin. Min uppsats om Ulla Molin kan man finna här!

Nu ska jag bege mig till stadsbiblioteket för att lämna igen en trave böcker som användes vid förra kursen!

Må väl!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails