tisdag 9 februari 2010

Framförhållning....

Typiskt att jag inte redan i somras visste vad min kandidatuppsats skulle handla om!

Var på en underbar semester i Stockholm och besökte Skansen. Där finns en fin skånsk allmogeträdgård uppbyggd. Hade jag vetat i förväg hade jag fotat massor! Men nu har jag bara några enstaka bilder. Det är inte precis läge att åka dit eller till någon annan allmogeträdgård såhär års för att ta fler bilder. Så i kombination med dålig framförhållning och dåligt upplägg av att vi skriver just denna perioden sitter jag här med en handfull bilder. Men här kommer några!


Cosmos bipinnatus



Malva alcea


Visst får de en att längta efter sommaren!?! Men just nu faller det mer snö ute så det är bara att njuta av vår för en gång skull riktigt vita vinter!

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Varför åka till Skansen och inte till Skåne för att se äkta vara? Men du kanske bor för långt här ifrån? Testa att åka till Simrishamn, Ystad eller Arild en sommar - då kan du frossa i Skånska allmogeträdgårdar tills du storknar.
    Bilderna är läckra i alla fall!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ja sitter med samma problem men har lyckats hitta några bilder på nätet och kontaktat fotograferna och faltiskt fått rätten att använda dess.. värt ett försök!

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails