onsdag 24 februari 2010

Längtar till härliga England!

Förra våren var vi med skolan på en trädgårdsresa i England. Med buss tog vi oss runt till helt underbara trädgårdar och övernattade på mer och mindre mysiga hostels. Vi var borta i ca 5 dagar och hann med att besöka ca två trädgårdar om dagen. När vi kom hem var kameran fullsprängd med bilder! Efter detta har jag och en del klasskompisar suktat efter att få åka tillbaka. Att efter ytterligare ett år med nya givande och utvecklande kurser i bagaget få uppleva härliga England igen och se det med andra ögon. Men skulle man fixa allt själv skulle det bli väldigt dyrt om man inte vill åka busstur med ett gäng glada pensionärer antar jag. Men som tur är blev det klart igår att samma lärare ordnar en ny resa för sin kurs detta året och låter oss glada tredjeklassare åka med! Weiii! Trädgårdar vi kommer besöka i år är Eden Projekt, Heligan, Rosemoor och Denmans garden.

Så i maj bär det av! Det bli en hel del nya trädgårdar med också två som vi besökt innan. Får skriva ett eget inlägg om en av de trädgårdarna en annan dag för det är den förtjänt!

Här kommer en del bilder från Great Dixter som vi besökte förra våren!















Längtar till våren!

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Ååå så himla fint. Skulle med vilja se england på det viset. Lyckos dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade din blogg alldeles nyss. Jag såg fasaden på Great Dixter och blev nyfiken.
    Kommer själv ut med en bok om engelska trädgårdar om en månad, tills trädgårdsmässan och självklart, är Christopher Lloys Great Dixter med.
    Lycka till med utbildningen, håll ut till examen.
    Och välkommen till min blogg om du har lust.
    Jag lägger in mycket foton och rätt så mycket tips på besöksträdgårdar i Europa och en del funderingar kring egna trädgården här i Stockholm, växtzon 3.

    Men nu på vintern blir det andra inlägg också.
    Ha det gott. Jag lägger upp mig som följare hos dig.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar tillbaka. Ser härligt ut!

    Rebecca

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails