fredag 5 februari 2010

Våriga färger!

Som det ser ut utomhus så kommer det dröja innan våren börjar sätta fart utomhus, men visst kan man börja själv inne! Riktigt våriga färger för mig är grönt, lime och gult. Har köpt en söt narciss vid namn bridal crown på ikea. Men som allt annat därifrån var kvalitén sådär. Istället för blommor har knopparna börjat torkat in. Någon som vet varför och om den går att få att blomma? Själv så misstänkte jag att den eventuellt stått i för mycket drag så nu flyttade jag in den lite i rummet. Och inte ska man behöva ge vatten till en lök, då blir dom mest långa och rangliga.

Med alla knopparna hoppades jag på fler än tre blommor! Så är det "ikea kvalité" eller jag som inte kan sköta den? Fint är det i vilket fall att ha lime och citroner framme på ett fat!


Köksfönstret



Färger med vårkänsla!



Såhär sött blommade narcissen i början



Och inte bara nog med att jag inte kan sköta en narciss. Min älskade pelargoner har stått på vinterförvaring i föräldrarnas garage är inte mycket för världen. Jag tror dom har fått utstå en långsam död om man säger så. Med möjligtvis för mycket vatten i början (de har inte fått något vatten allt under vintern) och denna vinter med kyliga graderna tog knäcken på de små liven.

Nå väl...
Må väl alla!



2 kommentarer:

  1. man vet ju aldrig. Jag har haft blommor som vart så döda att jag vart påväg och göra kompost av dem. Men så skakade de upp sig och blommade lika vackert som alla andra år:) storleken vet jag inte..men det é lagom iaf. sitter och skissar på ett uppteglat växthus. de ska jag bygga om några år:P

    SvaraRadera
  2. Hm, pelargoner om dem står i ett garage eller förråd ska inte ha vatten alls. Inte mina iaf :) Sen planterar jag om dem vattnar med näring och dem får liv igen :)
    Det är inte så att det är frukten som gjort att blomman inte blommar? Eller kanske frusit på vägen?
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails