tisdag 23 mars 2010

Redovisning avklarad!

Äntligen är steg två i denna stressiga arbetsprocess som det innebär med uppsats avklarad. Redovisning och opponering är klart! I morgon ska jag bara sitta och lyssna på andras redovisningar för att på eftermiddagen ge järnet med att få klar uppsatsen. Den ska vara inne de 31e mars... that's it. Då finns det ingen ånger och återvändo. Så det gäller att ligga i tills dess.

Men tro inte att jag enbart har uppsats att göra, nejdå! Ny kurs börjar på torsdag. Min sista kurs innan jag är klar trädgårdsingenjör med designinriktning och en kandidatexamen inom landskapsplanering. Weiiii!



Cosmos bipinnatus - rosenskära
eller Cosmea som min mammamormor sa


Bilden föreställande ett hav av rosenskära utgör framsidan på min uppsats. Tyckte den var så himla härlig bilden så jag kunde inte låta bli!

Cosmos är en lättodlad ettåring som man köper som frö. Bladverket är dillikt och blommorna går i röda, rosa och vita nyanser. Bommar som bäst gör den i slutet av sommaren och höjden är cirka 30-90 cm beroende på sort. Finns fyllda sorter och sorter som rullar ihop kronbladen till små rör. Fin som snittblomma eller i en ljuvlig plantering med sommarblommor!



Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Vet du, om jag fick vara lika ung som du, då jag valde yrkesutbildning, så skulle jag satsa på samma som du. Valde tyvärr fel, två ggr!!!
    :)
    PS Har alltså två högskoleutbildningar =två yrken och är ... missnöjd).DS
    Men, skall försöka hitta på ngt annat, eget ev.

    SvaraRadera
  2. Du har rätt, delvis. För det märks, syns på din blogg att mycket har med dina intressen att göra ... jag valde för jag måste med redan ett barn och ett till på väg ... måste, måste välja... skönt att slippa. Dessutom öppnar din utbildning många dörrar ... kan nästan lova dig det! Vilket fall: fin blogg och bra att du verkar ha bägge fötterna på jorden!
    :)

    SvaraRadera
  3. åh jag måste skaffa mej lite cosmos:)Låter vackert!Stör mej just nu på datorn som vägrar visa dina fina bilder:( Ja ellerhur såg muffinsen fina ut:) Men de blev dock lite torra:(
    Hur känns det o va 26 år?Ingen större skillnad?:)

    SvaraRadera
  4. åh nu går det o se dina bilder igen:) Vackra blommor!! hehe ja vem vet, jag kommer alltid känna mej yngre:) Jodå allt é bra med mej precis som vanligt..lite flummig kanske, kommit hem från en spritresa: http://hetchili.blogspot.com/2010/03/debutant-i-spritens-forlovande-land.html

    och imorrn åker jag igen, fast denna gång ut på landet. Ska röja upp efter vårfloden. Kommer hem lagom till påsken.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails