tisdag 27 april 2010

En grå dag!


"Så sällsamt att vandra i dimma.
Ensam är varje buske och sten,
inget träd ser det andra,
var och en är ensam."


Herman Hesse


Sitter och läser om olika arkitekturteorier och ska skriva referat på dem. Just nu texten Fenomenet Plats av Christian Norberg-Schulz där ovan citat nämns. Tyckte det passade inte på dagens gråa väder!

Så fort jag läst klart texten ska jag bege mig ner mot Söderslätt igen och fortsätta min butiksrunda. Håller på med ett litet uppdrag åt Trelleborgs allehanda. De har en bilaga, Zickzack, som kommer ut en gång i månaden som nästa gång är med temat "Trädgård". Återkommer med mer info kring detta också!

I morgon ska vi till Wanås med skolan och plantera, ska bli skönt att få göra nått praktiskt men känner mig lite för stressad för att kunna njuta fullt ut. (med två skoluppgifter, tidningsskrivandet och lantmästarbal på fredag)


Ha en fin dag!




2 kommentarer:

  1. Vad härligt med en butiksrunda på Söderslätt! Provinsen har jag hört talas om med aldrig besökt så får se om det blir en tur dit i sommar. Fridas Gård och Västra Strö 39 är annars butiker jag kan tipsa om...om du inte redan varit där vill säga. /Camilla

    SvaraRadera
  2. åh låter festligt me lantmästarbal!:)nått tips på vad man kan plantera i en bäckravin?:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails