lördag 21 augusti 2010

Trädgårdsinspiration och en spännande framtid!

En sista semestervecka har snart passerat innan allvaret dra igång! Nästa vecka börjar jag jobba deltid och får en inneboende, min före detta kursare Gry! Nästa måndag är det dags för oss båda att sätta oss i skolbänken igen (men inte tillsammans denna gången)! Jag ska läsa en magisterutbildning som heter Natur, hälsa trädgård som går på halvfart och distans (där av mitt deltidsjobb) plus att jag varje torsdagskväll ska gå på en akvarellkurs i Alnarp.

Så vad gör man när man är ledig, jo man städar och grejar så klart och tar på sig ännu mer jobb! (som inte skola och deltidsjobb räcker) Jag ska designa ett antal rabatter åt en väldigt trevlig kvinna nere på Söderslätt! Det ska bland annat bli en stor maffig "skrytrabatt" som hon själv kallar det. Ska bli såå kul!

Men en sista ledig dag innan jag sätter igång med allt förberedande läsande inför skolan, rabattplanering och jobb så har jag samlat krafter och inspiration genom att åka på utflykt med föräldrarna. I fredags eftermiddag åkte jag och mamma till Löddeköpinge plantskola. En helt underbar oas med massa underbara senblommande perenner, fina stileben, frodiga buskar mm! Där studsade jag omkring med kameran i högsta hugg och ville klämma in allt på min lilla balkong! (men får nöja mig med att få in en del på bloggen)
(Klicka på bilderna för att få upp dem större)



Sedum telephium 'Matrona'
Jag tyckte färgen på blommorna gick så bra ihop med stenen!



Bland planteringar och krukor smög (och lekte) små sötaste kattungar!



Echinacea purpurea 'Alba'



Astrantia major
'Buckland' & 'Roma'


Löddeköpinge plantskola


massvis av fina stileben




Stora kramar


5 kommentarer:

  1. ja där é så vackert på den plantskolan!:) skoj att du har o göra. skulle tipsat dej om nån vandring i slottsträgårn förra veckan..missade den själv:(

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så skönt att din bloggsida är lite "renare" nu. Jag hade lite svårt att läsa den förra gången (fast den var vääldigt snygg då med:-)

    Kul att du gillade artikeln, och grattis till roligt jobb!
    Jag kände igen kattungen som jag också fotade för en månad sedan då jag hälsade på mina syskon i Lund-Malmö.

    Ha en fin vecka! Lycka till med kurs o annat, vi ses igen! Hillevi

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan!
    Tack för din kommentar om vårt sovrum.
    Ja, du katter kan vara för roliga och busiga.
    Vilket spännande yrke du har utbildat inom. Skulle behövt din hjälp att designa mina rabatter. Synd att det är lite långt emellan ;)
    Ha en skön söndag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Vad fina växter, o så imponerad jag blir av hur man kan se detdär hur man ska sätta ihop växter i ett o få ett sammanhang. Måste va kul att hjälpa till att få fram nåt sånt. Kul!
    Ha en fin vecka, kram/Mira

    SvaraRadera
  5. Härliga färger och nyanser, särskilt Astrantian!

    Rebecca

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails