måndag 21 februari 2011

Vinterbad i Bjärred!

I lördags strålande solen över västra Skåne och termometern visade - 7 grader på morgonen. Min förmiddag spenderades hos Jenny, en gammal tjejkompis som flyttat till Bjärred för att tittade på hennes trädgård. Jenny har tillsammans med sin sambo en 70-tals villa som de har totalrenoverat invändigt. Nu tycker Jenny att det är dags att utsidan får sig ett lyft också och jag ska hjälpa dem med planeringen! Jenny har en fin blogg som bland annat visar delar av deras omfattande renovering, den finner ni här!

Efter besöket hos Jenny packade jag och mamma handdukarna och promenerade ner till kallbadhuset i Bjärred för bastu och ett par kvicka dopp i havet (mamma fegade och kallduschade bara)! I bastun finns det stora fönster så man sitter och tittar ut mot Lommabukten och Barsebäck eller Öresund med Köpenhamn i bakgrunden. Helt uuunderbart! Bra som avslappning och återhämtning! De har även brunch på helgerna så detta är det perfekta helgutflyktsmålet! För öppettider och annat kolla in deras hemsida här!

Kvällen blev lugn med god mat hemma hos föräldrarna, jag och mamma tittade på de 10 sista minuterna av melodifestivalen och sen det nya engelska kostymdramat Downton Abbey på svt följt av The big C. Lagom soft lördag!

Långa bryggan



Vackra solstolar


En isig trappa, där badade inte jag dock


Kallbadhuset med restaurang



Vackert med is i dungarna kring strandpromenaden


Stranden i Bjärred





Kramis

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder, finns inget mer inspirerande än naturen själv!

    SvaraRadera
  2. Fiiina bilder Carro!

    SvaraRadera
  3. Tack alla för fina kommentarer! =) Det värmer!!

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Älskar Skåne så jag borde definitivt besöka den platsen - tack för tipset! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails