tisdag 22 februari 2011

Söndagsutflykt till Slättarps gård!

Efter lördagens bastubad fortsatte vi helgen med en söndagsutflykt till Slättarps gård i Skegri, strax norr om Trelleborg där jag och mamma mötte upp min syster och hennes son. Slättarps gård är ett relativt nytt tillskott till butikerna på Söderslätt som min syster pratat om att det skulle vara något för mig! Och det var det, i en gammal gård finner man vackra saker till hemmet med märken som Bloomingville, Lindform, Olsson & Jensen, rice mfl, accessoarer från Pipol's Bazar och kläder från bland andra Numph, Tumble´n Dry. Sortimentet känns väl utvalt och priserna rimliga! De har även ett mysigt café med massa gott och en del delikatesser som goda teer, biscotti och annat till försäljning. Lite krukor med växter men jag tror detta kommer utökas när det börjar bli varmare ute! Min systerson Valter tyckte det var skoj att servera låtsatskaffe från ett litet gulligt lekhus som fanns i butiken. Jag rekommenderar detta stället varmt!












Ulla hills magasin och Provinsen, (som jag inte är säker på om den finns kvar) är andra butiker på Söderslätt som kan vara värt ett besök!

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails