måndag 7 mars 2011

Trädgårdsmässan på Jägerso

Vad ska man säga om Hem & Villa mässan? Jo, den är perfekt för dig som håller på att renovera eller bygger, men gör man det inte så är det ingen större hit. Om man inte gillar badtunnor, värmepumpar, golv, kylskåp, portar och annat trevligt. Svårt för mig som lägenhetsägare. Men så heter den just Hem & Villa.

Men så var det ju även mässan Skånska trädgårdar, och ja man hade bjudit in någon mässexpert av något slag som skulle lyfta konceptet. Men tyvärr kändes det hela som någon marknad. Ett fåtal inspirationsmontrar var påkostade men de var lätträknade. Jag hade ett litet möte med trädgårdsfotografen Annika Christensen som har bloggen Naturliga ting och fick köpt nya pelargoner, det var mina mission för dagen!


Blomsterfrämjandet tolkar den nya minimalismen
Ett bra sätt att komma undan med ett "budgetkoncept"


En av de finare montrarna tillhörde företaget Mindful garden


Eventuellt kommer det fler bilder en annan dag, har lite mer jag vill visa!
Men nu är det dags att säga god natt mina kära vänner!

Kram


1 kommentar:

  1. Håller helt och fullt med dig. Skånska trädgårdar hade ju kunnat vara så mycket mer! Har lite bilder på min blogg med. Trevlig tisdag på dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails