tisdag 12 januari 2010

Vinter i Malmö!

Idag redovisade jag mitt Sydafrikanska skolprojekt och det gick förvånansvärt bra, bättre än jag förväntat mig. Skönt att ha den biten överstökad, på torsdag ska jag bara sitta och lyssna på redovisningar hela dagen, ska bli skönt att slippa sitta på helspänn hela dagen. Men tyvärr har jag en delen kvar att fixa lite med. Allt tar alltid längre tid än man tänkt sig, varför?

Men mitt bland all stress försökte jag njuta av kylan här i Malmö, vilket inte alltid är så lätt. Fuktigt, blåsigt och rått är vad det brukar vara. Men promenerade runt lite i söndags och såg massa skridskoåkare på dammen i Pildamsparken. Såg så mysigt ut!


Ovanlig syn, skridskoåkare i Pildamsparken.



Stooor is!


Vinter i Pildamsparken



Vackert!

Efter söndagens promenad kunde jag inte låta bli, som tur var hade vi hade eget arbete i skolan igår. Det blev en liten (stapplande) skridskotur för mig med! Dagen avslutades på cafét Systrar & Bröder med varm choklad, en halv macka, en halv kanelbulle och en halv semla! Lovely!


Som Bambi på hal is!


Ta hand om er!!



5 kommentarer:

  1. Underbart! jag vill också åka skridskor! Kram

    SvaraRadera
  2. åh, jag rör mej förlite i den delen av stan:( Misat isen, fat sen och andra sidan kan jag inte stå på ett par skridskor:) När fyller du 26? Oja den kakan é en kaloribomb, och väldigt mäktig. Speciellt den med chokladkaka också.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det såg ut!
    Jag har inte stått på ett par skridskor på väldigt många år :/
    Brukar stappla omkring med skorna på när barna åker :D

    Japp, jag kollade på Yolonda... senare googlade jag på nåt annat inom växtvärlden, och hittade henne igen i flera andra instruktionsvideos :)
    Bland annat hade hon ett tips mot ohyra som jag inte hade hört talas om -olja!
    Vegetabilisk olja blandat med vatten, spruta på drabbade fruktträd under höst/vinter... Tål att provas ;)

    Ha d gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Tänk att ni har det så kallt!

    Ser härligt ut med skridskoåkning!

    ram Maud

    SvaraRadera
  5. hehe jo men vi é mer nyttiga privat. Men klart det slinker ner en och annan kaka, min nya hobby är att ta en fika på något av malmös caféer. Åh i mars, då kan jag känna mej iaf lite yngre än dej:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails