onsdag 22 oktober 2014

Djungelvandring i Chiang Mai!


 Hej!
Som många av er redan vet har jag nu tagit mig vidare ner till Melbourne. Men innan jag börjar blogga om stadslivet här måste jag dela med mig av den utflykt jag efter några dagars väntande på att magen skulle bli bra äntligen kunde genomföra!


I tre dagar (två nätter) var jag på vandringstur i Chiang Mais djungel. Vandringen gick över risfält, i branta bakar, över vattendrag, genom bambuskog, bland enorma träd och runt en del läskiga djur (såg mest läskiga spindlar och en illgrön orm).

På nätterna sov vi i bambuhyddor, första natten delade vi alla ett stort hus och somnade till ljudet av grodor och vaknade till en galandes tupp. Andra natten sov vi två och två i små hyddor precis vid ett stort vattenfall som brusade högt och tog över djurlivets läten.


Första stoppet (efter att ha kört fast med bilen i sand
så vi fick promenera första biten) var lunchpaus!

Första nattens boende, huset tillhör ägarna men vi sov i ett liknande.



Vi vandrade på smala stigar, mycket uppför och svettigt var det!

Kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails