måndag 13 oktober 2014

Sightseeing i Bangkok!






Hej!

Här kommer en hälsning från Bangkok!
Idag har jag varit på sightseeing bland tempel och Buddhastatyer! Antog att jag signat upp mig för en klassisk "turister i grupp" sightseeing, men icke, det visade sig vara en privat! Så jag blev upplockad av chaufför och guide på hotellet i morse, efter cirka en halvtimme i trafikstockning kom vi fram till första templet Sukhothai Traimit, och därefter fylldes förmiddagen av diverse Buddhafigurer, guldpyntade tempel, hantverk, "make a donation" boxar m.m. Min guide var en kvinna i 40-årsåldern som var väldigt trevlig. Hon sa till mig vart jag skulle stå och tjatade om "take photo" vilket hon gärna ville hjälpa till med...hennes teknik var att huka sig så bakgrunden fick sin plats, därav en hel kavalkad av bilder på mig, utan ben! Ville inte rätta henne så den bjuder jag på, och lite bättre än massa selfies, eller?! Fick ju även chansen att ta egna bilder emellan (där inte jag är i centrum)! Hur som helst hade jag en mycket trevlig dag. Efter sightseeingen tog de mig till en juvelerare och silkesskräddare, mycket obekvämt att säga att jag som backpacker dag ett (eller någon annan dag för den delen) inte vill köpa dyra diamanter eller uppsydda blusar och klänningar. Köpte en liten billig pendel till ett halsband hos juveleraren och de billigaste souvenirelefanterna de hade på andra stället så jag kunde åka därifrån utan att spendera en förmögenhet! Därefter tog de mig till sitt kontor med syftet att sälja på en ännu fler guidningar, vilket de fick göra då jag har tio dagar till att spendera här i Thailand, så med deras hjälp har jag nu flygbiljetter till Chiang Mai där ett spännande äventyr väntar!

Mer om det och morgondagens utflykt kommer! Nu ska jag bege mig ut i mörkret och hitta någon smarrig streetfood till middag!

So long Sweden, ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails