torsdag 16 oktober 2014

Tempel Sightseeing i Chiang Mai!

Hej på er!
Just nu befinner jag mig i norra Thailand i Chiang Mai, det är Thailands näst största provins med runt 350 000 invånare i staden och 1.6 miljoner i provinsen. Chiang Mai är nog främst känd för tre saker bland turisterna; 
1. Stadens tempel. I staden finns tempel i vart ända gatuhörn i stort sett, det ena större och pampigare än det andra. Det finns även ett utanför staden uppe på ett berg, på 1300 m höjd ska utsikten härifrån vara enastående.
2. Just provinsen berg är en stor attraktion för turisterna. Dessa erbjuder en mängd olika aktiviteter och äventyr med vandringsturer, besök hos bergsbefolkning, paddling på bambuflottar i både floder och forsränning i gummibåtar, ziplineing mellan dalgångarna m.m. Jag skulle varit på en vandring just nu i djungeln och bergen innehållande flera av ovan aktiviteter, men tyvärr har min mage satt stopp för några utflykter (dagens gick till sjukhuset för att få medicin och bli bra så fort som möjligt) 
3. Sista stora attraktionen är invånarnas hantverk, under helgen har de stora marknader som jag besökte. Stora delar av det som såldes var vad jag skulle säga fina souvenirer och hantverk till låga priser, inte bara massa skräp (som på t.ex. floating market i BKK).

Nu ska jag upp och kurrera mig på rummet så jag kan komma iväg på vandringsturen!!

Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails