torsdag 24 juni 2010

Ääääääntligen har sommaren satt fart! På min balkong steker solen precis som den ska när man har balkong i söderläge Temat för året är (eller har blivit) medelhavsväxter i färgerna grönt, silver och lila! Här tränger jag ut mig med en kaffekopp och mumsar på mina bullar och läser en trevlig tidning eller bok (och spanar på grannarna). Balkongens storlek är ca 90*210 om jag minns rätt. Trallarna på golvet fick precis plats och de är 30*30. Så stort är det inte!


lite kaos och trångt innan allt är på plats!


Ena balkonglådan går i mörklila...


Med kål...


Hornviol - Viola cornuta 'Martin'

och Citrontimjan - Thymus citriodorus(i nya korgar)



Den andra lådan går i ljusare lila...


även den med Hornviol (vet ej vilken sort)


Kryddtimjan - Thymus vulgaris
och lavendel som jag grävt upp hos mamma


På golvet är det trångt med oliv, pelargon, physalis, kronärtskocka,månadssmultron, mer lavendel, rosmarin, och förra årets timjan.
(utanför bild ännu en kruka med köksväxter. Persilja, gräslök och oregano)


mitt bord känns för stort (även om det är väldigt litet
och hänger på kanten) så kökspallen får verka som bord och...


fungerar perfekt som fotpall!


Trevlig midsommar!!


2 kommentarer:

  1. å DET SER UNDERBART UT. GILLAR DITT TEMA!!!

    SvaraRadera
  2. sicken ljuvlig balkong du har!:) Hoppas du får en riktigt Skön midsommar helg:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails