fredag 11 juni 2010

Ett försök att skynda på sommaren...

Igår bakade jag bullar, massor med bullar.. Receptet som skulle innehålla 1 liter mjölk var mer som en sockerkakssmet när den var klar.. så jag fick tillsätta mer mjöl, och ännu mer mjöl. och sen dela upp den då kladdiga degen till fyra bitar och tillsätta mer mjöl till varje del. (Var enklare att bearbeta eftersom den då vuxit sig till en rätt stor deg) Läste på mjölpaketet och där använde de sig av 5 dl mjölk till 14 dl mjöl om jag minns rätt. Jag skulle ha 1 l mjölk till 18 dl mjöl och 5 ägg... Inte konstigt att det blev kladdigt och måååånga bullar!

Det blev...


kardemummabullar



kanelbullar



bullar med färgglatt strössel



och snurrade knutar!


Någon som är fikasugen??
Kramis!






5 kommentarer:

  1. åh va gott, får man smaka?:) é alltid fikasugen:)
    var brukar du springa?

    SvaraRadera
  2. va tvungen i titta in här igen på dina läckra bullar:P

    SvaraRadera
  3. Åh... så sugen jag blev nu då! Du får komma hit idag och bjussa på bullar och fynda perenner =) Vi kan kanske göra ett byte "skrattar" Jag får nog också ta mig en bakdag snart / gittan

    SvaraRadera
  4. Wow...alla se super goda ut!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails