måndag 20 december 2010

Praliner och kola!!

Julafton närmar sig och precis som förra året är jag "godisansvarig". Så idag har jag börjat mitt julpysslande i köket med att göra praliner och kola! I morgon blir det mer praliner, småkakor och annat gott!

Pralinformarna ska penslas med choklad


För att i morgon få en smarrig fyllning!! (hoppas jag då detta
blir en nyhet på godisbordet, ni får se resultatet i morgon)


Sen gjorde jag samma pralin som förra året,
smält choklad & nutella


men med lite inspiration från Sandras kök blev det
vit choklad istället och sen en hasselnöt på toppen! Mums!


klassisk kola
100 g smör 1,5 dl socker, 1,5 dl sirap, 4 msk kakao 1 tsk vaniljsocker
kokas till 125 grader, vaniljsockret blandas i när smeten kokat klart!
(undra vad tandläkaren tycker om detta)



fick hitta nytt snöre då det andra tog slut

1 kommentar:

  1. åh så gott!:) själv har det mest blitt tryffel..känns som jag har ett tryffel och pralin maraton:P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails