onsdag 8 februari 2012

Bjud på fika!

Antar att större delen av Sverige är med mig just nu, vi kurar alla upp oss i soffan under en filt och sticker helst inte ut näsan! Förra veckan var jag dock flitig (och nyttig) och lagade god tomatsoppa och eget knäckebröd. Receptet på brödet hittade jag i senaste numret av Elle Mat & Vin. Tomatsoppan kan jag verkligen rekommendera! Den finner ni i boken Soppor, Bröd och Röror (kanonbok!!) eller här!



Grovt knäckebröd

5 del vetemjöl
5 dl havregryn
2 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
1 tsk salt
7 dl vatten
jag valde att smaksätta mitt bröd med lite kummin

Detta ska bara röras ihop, smetas ut på tre bakplåtar och gräddas 
i 160 grader i en varmluftsugn i 25 min. Därefter skär man brödet i
bitar och gräddar i ytterligare 45 min i 150 grader.

Mums!!  

Hittade även fina fikabilder på expressens sida Leva & Bo.
För att se alla bilder och få uppgifter om inköp kolla här!



Kram

PS. Du har väl röstat i min undersökning? ->

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails