torsdag 9 februari 2012

Dags att söka!!


Som trädgårdsingenjör får man lära sig om formgivning och gestaltning av trädgårdsrum, både innemiljöer och utomhusmiljöer. Jag har aldrig ångrat att jag kvällen innan sista dagen för antagningsprovet satt och knåpade ihop antagningsprovet. Jag visste inte alls vad jag sysslade med, egentligen. Jag hade aldrig arbetat med växter eller trädgårdar tidigare. Jag blev klar och jag fick åka till postens sorteringsterminal och lämna in mitt paket som inte gick ner i "sista minuten" brevlådan. Trots att jag inte hade så god framförhållning vad det gällde tid så gick det bra! Jag blev antagen till provdagen och därefter till utbildningen! Tjoho! och här sitter jag, inne på min sista termin som Alnarpsstudent. Jag har haft svårt att släppa studentlivet och Alnarp. Men nu måste jag! I sommar ska jag efter fyra års studier i Alnarp vara klar, för gott är det tänkt! (i alla fall om csn får bestämma)

Med året har utbildningen blivit allt mer populär, jag är tveksam om mina första prover skulle vara tillräckliga idag då det är många duktiga, kreativa och ambitiösa personer som söker! Så för den som har tankar på att någon gång testa söka till kandidatprogrammet trädgårdsingenjör -design i Alnarp bör samla ihop sig nu och börja titta på årets antagningsprov!

Årets prov påminner om det jag gjorde, tyvärr hämtade jag aldrig ut mitt och oerfaren som man var skickade jag in originalen utan att ta kopior! Hade varit kul att se idag hur jag utvecklats!

Mer information om Trädgårdsingenjör -Design finner ni här! (i vänsterspalten finner nu rubriker så som "utbildningen", "framtid" och "kontakt". Väljer ni att "maila en student" så är det faktiskt hos mig ni hamnar! (ska nog be dem ta bort mig som kontakt, det var ju några år sedan jag slutade nu)

Årets antagningsprov finner ni här!! Alltid kul att ta en titt på det och fundera kring vad man själv hade gjort! Mitt tips för er som söker är bara att vara kreativa och orädda! Kunde jag komma in, så kan nog alla! Man måste bara våga!


Så här såg en av mina inlämningar ut på den kursen jag läser nu som heter
Design Project - Site, Concept and Theory



Kramar

4 kommentarer:

  1. tack för din kommentar! måste åka ut till alnarp och titta någon gång, det verkar vara så fint där.

    SvaraRadera
  2. Så fin och mysig blogg du har! Länge sedan jag var här inne, men nu ska jag återuppta läsandet :-)

    Och tänkt så olika vi är; jag ångrade mitt år på Alnarp ganska snabbt efter att jag kom dit och du stortrivs där. Tur inte alla är som jag!

    Kram på dig!
    /Sara JS

    SvaraRadera
  3. Varför heter du förresten Caisa´s?

    SvaraRadera
  4. Carolinte Isaksson, klura på den =)

    Ja vi är alla olika och du hade ju redan påbörjat annat. Men vi skapar oss alla våra egna vägar! =)


    Allt bra?
    Hur blev det med spelkvällarna?
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails