onsdag 1 februari 2012

Räknar ner...

Ja, nu kan jag nästan börja räkna ner dagarna tills att det verkligen är tack och adjö Alnarp och hej arbetsmarknaden! Har gjort en liten avstickare i mina studier och läser just nu en designkurs på avancerad nivå tillsammans med ett gäng härliga landskapsarkitekter från all världens hörn. Inte kunde jag tro att en kurs på avancerad nivå skulle innebära att man leker med lera i en hel vecka, för att sen applicera sin märkliga lerfigur eller sitt mönster på en given plats. Utifrån detta ägnade vi drygt en vecka åt att lära oss om och rita serier!!

Nu har vi övergått till uppgifter som jag lite mer kunde föreställa mig från början! Igår promenerade vi genom hela Malmö från Gyllins trädgård, genom villaområdet kring Husie upp genom Rosengård, vidare till Östra Sorgenfri, St Knut, Rörsjöstaden, in till centrum, förbi centralen ner till klaffborn och vidare till vår givna plats vi arbetat med tidigare, Varvstaden! Under denna enkla promenad skulle vi tänka på, känna och undersöka stadens densitet! Hur den förändras på olika platser och hur vi känner när vi besöker dessa områden. Detta skall jag arbeta med idag och i morgon inför fredagens presentation!


Klasskompisar som arbetar i en av ritsalarna i Alnarp


Några av mina lerfigurer
 Waveform - Smooth


Diffuse and tighten form

 Field - pattern


 As big as possible 
(tänkte på alla rötter här)
(ser du gubbarna?)


Kramar 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails