söndag 23 november 2014

Gulliga djur på Melbourne Zoo!!

Tänk att jag har promenadavstånd till Melbournes Zoo! Efter en cirka 20 min promenad till djurparken började besöket med lite av en besvikelse, som det brukar när man går på djurpark. Burarna är tomma, de höll på att bygga om eller djuren bara sov. Men allt eftersom tiden gick och jag promenerat runt alla burar ett par gånger kunde jag bocka för i stort sett alla djuren och jag var helt såld! Jag runt i flera timmar i varm sol och tittade på den ena fyrbenta, fluffiga söta varelse efter den andre. Jag tittade på när de matade tigrarna med blodisblock, surikaterna med larver och när elefanterna hade fruktstund och lekte i en av sina dammar. Det fanns massor med söta apor som lekte och klättrade, både stora och små.  

Melbourne Zoo, vilket ställe, så mycket gulliga djur!
Absolut värt ett besök! 












Hej svejs från ett varmt Melbourne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails