lördag 15 november 2014

Melbourne Museum!

Hej!

Så som den äkta turist jag är besökte jag häromdagen Melbourne Museum. Är man i Melbourne är detta verkligen värt ett besök! För 12 $ kommer man in på museet, (25 $ och man får gå på en IMAX film)

Museet är beläget mitt i parken Carlton Gardens, vilket var precis granne med där jag bodde tidigare! Inne på museet var det massa olika utställningar med en bra mix. Intressantast för mig var nog den som hette "The Mind: Enter the Labyrinth" som handlade mentala sjukdomar genom historien. Såg att de tidigare haft utställning sinnesstimulering, hade verkligen passat mig! Men utöver detta fanns här utställning om Melbournes historia, en som hette "First People" som handlade om Aboriginsk kultur, WWI Love & Sorrow en utställning första världskriget, skelett av dinosaurier, massa insekter och uppstoppade djur m.m. Hur mycket som helst helt enkelt!

Är du på besök i Melbourne kan du kolla in museets utställningar här!






Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails