torsdag 20 november 2014

Melbourne Botanical Garden!

När vädret visar sig från sin bästa sida passade jag på att göra ett besök i Melbournes botaniska trädgård. Med medhavd lunch försökte jag undkomma en dag utan en massa utgifter. Fungerade bra under dagen då det enda jag köpte var en glass, men på kvällen var jag på en Couchsurfing träff på en bar, och vips så försvinner dollarna ur plånboken.

Hur som helst, parken var helt fantastisk. Vissa botaniska trädgårdar har växterna prydligt uppradade i raka växtbäddar, men denna är mycket mer än så. Med sin engelska parkstil finns här massor att titta på och upptäcka. Här fanns planteringsbäddar med speciella teman och informativa skyltar med tips och idéer för besökarna hur man t.ex. kan skapa sig en trädgård som inte kräver så mycket bevattning. Runt om på gräsmattorna låg soldyrkare och familjer som hade picknick i skuggan, när man tröttnade på att titta på växter kunde man bara sätta sig i skuggan och observera alla andra turister som njöt av denna dag.

Roligast var nog en grupp klassiska kinesiska turister som alla stod på rad med sin mobilkameror, digitalkameror eller surfplattor och fotograferade allt... och då menar jag allt. Det tog dem säkert 30 min att gå en sträck på 25 meter, och då hade de troligtvis bara upplevt parken och sig själva genom sin kamera, då de tog "selfies" med alla träd eller gräsmattorna i bakgrunden.

Så är man i Melbourne på besök är parken väl värt ett besök och utgör ett billigt nöje!






Allt för idag, inom kort kommer inlägg om mitt besök på Melbourne Zoo! Vad mer vill ni att jag ska skriva om? Svara gärna i kommentarsfältet!


Avslutar med en egen selfie!
Kram o hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails