måndag 24 november 2014

Regn och tom låda...

Hej!
 
Idag är det en riktigt regnig dag här i Melbourne. Jag skulle träffat kompisar och gått till något som heter Childrens Farm, men vi ändrade dessa planerna till en fika. Jag städade lite på förmiddagen (min "housemate" kommer hem i morgon efter en två veckor lång semester) och sen tog jag på mig regnjackan och gick ut. Men oj vad blöt jag blev. Jag gick nästan hela vägen till spårvagnen, men där gav jag upp. Traskade tillbaka hem och tog av mig mina åtsittande (som annars är väldigt lössittande) dyblöta byxor och skor. Så är det när man har begränsad garderob, varken paraply eller regnbyxor. Så idag har jag verkligen bara varit hemma, som tur var gick det en film på tv lagom tills att jag fixat lunch, efter det har jag bråkat med min dator som verkar ha fått nått dumt virus, äntligen löste jag det, för nu i alla fall. Klockan är fyra, vad gör man nu då?

Hur som helst så är min brevlåda väldigt tom, så vill ni skicka en julhälsning, vanlig hälsning, kärleksbrev, vykort, lite svenskt godis eller något annat uppmuntrande så har ni min adress här nedan!


 
Kramar från ett blött Melbourne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails