söndag 20 december 2009

Fjärde advent!

Efter att ha pulsat (skuttat) runt i snön och köpt mina första julklappar med ett brett leende över all snö kunde jag inte hålla mig längre! Precis utanför min port var jag bara tvungen att lägga mig i snön och göra en ängel!

Efter lite slit i köket bjöd jag familjen på trerätters söndagsmiddag. Först lite glögg när gästerna kom såklart!

Förrätt bestod av kokta rödbetor gratinerade med honung och fetaost.
Dessa kan jag varmt rekommendera! Recept finner ni
här!
Huvudrätt: Rosastekt kalvstek provancale med lavendel serverad med rotgrönsaker i ugnen och gräddsås. Även att rekommendera, receptet på köttet finner ni här (dock med färsk rosmarin, men när jag var i mataffären så kunde man nog inte hitta mer sorgsen växt än just rosmarinen de hade)
Dessert: creme caramel

Fick ett underbart inredningsmagasin av min syster som jag ska krypa upp i soffan och läsa lite nu innan det är dags för sängen!

Hoppas alla har haft en skön fjärde advent! Ta hand om er i snön!


och så var fjärde ljuset tänt...


Julstämning från Søstrene Grene


Kvällens läsning, Vakre hjem & interiør!

2 kommentarer:

  1. otroligt fina adventsljus får jag säga!
    dina första klappar? 4 dagar innan jul? Ojdå ;P

    SvaraRadera
  2. Vattnas i munnen när jag läser din meny :)

    /Peter

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails