fredag 4 december 2009

Klappjakten fortsätter!

Vill bara börja med att säga hur glad jag är över de fina kommentarer jag fått på sista tiden, det taggar en att fortsätta blogga! Kul att det verkar vara så många som tycker det är kul att läsa min blogg!

Nåväl, här dagens inlägg med butikstips nummer fyra! Denna gången befinner sig butiken på Gamla Väster i Malmö, precis in till lilla torg. På hörnan av Engelbrektsgatan och Tegelgårdsgatan ligger Olsson & Gerthel, även känt som mitt extrajobb!

Detta är en familjeägd designbutik som inriktar sig på möbler och heminredning men har även en del väskor, smycken och barnkläder. Butiken har funnits i 19 år och var från början ett galleri.

Jag har jobbat extra i butiken sen 2004 och stormtrivs! Det är alltid kul att jobba och man får lära sig mycket hela tiden! Även om vi suckar lite emellanåt när kunderna drar ut hela hyllan med kuddar och plädar som man två minuter innan ägnat en bra stund åt att snygga till så är jag tacksam för ett kanonjobb! När man har lite kunde går man runt och drömmer om vilka möbler och lampor man hade velat ha hemma! Just nu är det extra julfint i butiken med mycket vitt överallt vilket kändes luftigt och fint! Vi har även fått in en del julsaker som fina ljusstakar och tändsticksaskshållare.

Butiken har en fin hemsida med n blogg som uppdateras regelbundet om nyheter och annat skoj! www.olssongerthel.se


Fina ljusstakar kombinerade med tändsticksaskshållare!



Juliga ljusstakar och fina kökshanddukar


julfint


gillar denna kombinationen av möber!


vitt och luftigt snyggt att kombinera med brun soffa


Jag kanske ska byta från mitt vita överdrag till
mitt bruna i vinter, vad tycker ni är finast?
Tyvärr har jag inte massa vita prydnadskuddar, men
om några veckor åker röda kuddar fram!



Ska jobba i morgon lördag 5/12, kom gärna in då och titta!
Må väl alla!

2 kommentarer:

  1. det é en mysig butik, har sprungit in i den några gånger till o från:) Finns så mycket härlig design och titta på och ta till sig:) Hinner nog tyvärr inte in där imorrn men en annan dag:) Ja du é inte den ända som säger det. Jag blir själv me en aningen sugen på allt som lagts upp i bloggen..hehe Det kommer att komma mer nu innan jul. Små gott och bröd och kakor é min specialité sen får de andra 2 bråka om tårtor/bakelser och surdegsbröd:)Jobba flitigt!

    SvaraRadera
  2. Hej Caroline!
    Hittade till dig, från mig...
    Kul att du följer min blogg :)
    Vilket härligt yrkesval du har gjort...trädgårdsingenjör!
    Själv törs jag bara kalla mig för trädgårdsamatör, haha!

    Du har en fin blogg!
    Ha en mysig andra advent!
    Kram Hanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails